Bestelproces

Hieronder volgt een uitgebreide uitleg over het gebruik van onze webwinkel om u te helpen bij het plaatsen van uw bestelling.

 

Zoeken
Onze producten zijn opgedeeld in categorieën, zoals cupcakes, plaatgebak en taart. Als u klikt op "Gebak bestellen" volgt een overzicht van deze categorieën. Als u hierop klinkt volgt een overzicht van de producten per categorie. Als u geen voorkeur heeft voor cupcakes, taart of plaatgebak, maar zin heeft in iets met chocolade of iets dat glutenvrij is, kunt u de zoekbalk rechtsboven in uw scherm gebruiken. Hier typt u uw zoekterm in ("chocolade" of "glutenvrij") en vervolgens krijgt u alle producten te zien die voldoen aan uw zoekopdracht. Als u klikt op de afbeelding gaat u naar het product toe en kunt u het - indien gewenst - bestellen.

Bestellen
Onze website is een webshop en werkt net als de grote webshops (denk aan bol.com) met een winkelmandje. Door bij een product op het icoontje van het winkelmandje te klikken doet u het product in uw winkelmandje. U kunt het winkelmandje zien en wijzigen door te klikken op het winkelmandje, rechts in uw scherm. Hier kunt u de producten eventueel verwijderen of wijzigen (meer of minder stuks). Als u tevreden bent met de inhoud van uw winkelmandje klikt u op "Doorgaan naar afrekenen". In het volgende scherm vult u uw gegevens in en de gewenste leverdatum en -tijd.

Betalen
Als u uw bestelling plaatst via onze webshop, dient u deze direct via iDeal te betalen. U wordt doorgestuurd naar de betaalpagina van uw bank.

Bevestiging
U ontvangt direct na het plaatsen van uw bestelling een automatische bevestiging. Dit betekent dat het systeem de bestelling heeft verwerkt. Wij sturen u vervolgens zelf nog een bevestiging zodra we de bestelling hebben verwerkt. Dit gebeurt binnen 24 uur, afhankelijk van onze planning die dag. In onze persoonlijke bevestiging vindt u antwoorden op u vragen, alsmede details over het ophalen of bezorgen van uw bestelling. Als u deze bevestiging niet heeft ontvangen is er waarschijnlijk iets misgegaan met het systeem, neem dan contact met ons op.

Bestelling wijzigen of annuleren
Het is niet mogelijk een bestelling via de webshop in de webshop te wijzigen of annuleren, maar u kunt contact opnemen via e-mail om uw wensen door te geven. Dit dient minimaal 48 uur voor de leverdatum te gebeuren. Bij bestellingen vanaf € 150,- of gepersonaliseerde bestellingen dient dit minimaal 96 uur voor de leverdatum te gebeuren. Indien u reeds betaald heeft via iDeal en u wilt uw bestelling annuleren, dan wordt hier € 2,95 aan kosten in rekening gebracht; het resterende geld storten we naar u terug. Dit tarief geldt eveneens voor bestellingen die geannuleerd worden omdat de klant de bezorgkosten niet gezien heeft en daarom wil annuleren. Als u de bestelling wijzigt met meer of minder producten wordt dit verrekend bij het leveren van de bestelling (ophalen of bezorgen).

Afhalen van een bestelling
Uw bestelling staat op het afgesproken moment klaar om af te halen in onze winkel (Patrimoniumlaan 32, 3904 AD Veenendaal). Dit is niet het geval als u geen bevestiging van ons ontvangen heeft, want dat betekent dat we de bestelling niet hebben ontvangen.

Bezorgen van een bestelling
Indien u uw bestelling wilt laten bezorgen door onze koerier kunt u dit aangeven in het winkelmandje door gebruik te maken van de optie "Bezorgen". We nemen vervolgens via e-mail contact met u op over de mogelijkheden. Doorgaans bezorgen we tussen 11:00-13:00 uur. Zorg ervoor dat u bestellingen die u aan huis geleverd wilt hebben, minimaal 72 uur voor levering plaatst, aangezien we een koerier moeten regelen voor de levering. Hou rekening met de bijbehorende kosten; we berekenen deze aan de hand van de te overbruggen afstand en de tijd die het kost om te leveren; u moet hierbij rekening houden met een instaptarief van € 5,95 + een kilometertarief van € 1,30 (gerekend vanaf ons pand in Veenendaal).

Bezorging via PostNL
Een klein deel van ons assortiment is geschikt om te verzenden via de pakkettenpost van PostNL. U vindt deze producten hier. Wilt u gebak laten verzenden via PostNL, bestel deze dan uiterlijk op dinsdag, zodat we het op woensdag kunnen verzenden en het voor het weekend bij u aankomt. Hou rekening met de levertijd van PostNL, wij (Cupcakerij) zijn NIET verantwoordelijk voor vertragingen in de levering. U kunt in uw winkelmandje kiezen voor "Bezorging via PostNL" als het winkelmandje uitsluitend producten bevat die hiervoor geschikt zijn. Als er niet-verzendbare producten in uw winkelmandje zitten, kunt u deze optie dus niet zien en dient u eerst de niet-verzendbare producten te verwijderen.